سئو تکنیکال برای محتوای متنی
سئو تکنیکال چیست؛ چک لیست کامل سئوی فنی در سال ۲۰۲۳ یکتانت
چند ویژگی کلیدی برای یک وب سایت بهینه شده فنی یا سایت پیرو سئو تکنیکال وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد هر یک چه ویژگیهایی را شامل میشوند. این کار نه تنها متن شما را مسخره و غیر قابل خواندن میکند، بلکه گوگل هم شما را در نتایج بالا قرار نمیدهد. خطاهای سرور همچنین میتواند بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارد، زیرا بازدیدکنندگان ممکن است با لینکهای شکسته یا صفحاتی روبرو شوند که به درستی لود نمی شوند. حتما به طور منظم خطاهای سرور سایت خود را بررسی کرده و به سرعت آنها را برطرف کنید که شامل رفع هرگونه مشکل در هاست وبسایت یا راهاندازی سرور است. چرا بهینهسازی تصاویر مهمه؟ تصاویر با حجم بالا باعث میشن که سایتت خیلی کند بارگذاری بشه و این یعنی کاربرها حوصلهشون سر میره و سایت رو ترک میکنن. علاوه بر این، گوگل به سایتهایی که سریعتر لود میشن، رتبه بهتری میده.
این کار باعث میشود ربات گوگل به صورت مکرر به آدرس صفحه پاک شده مراجعه نکند در نتیجه تاثیرگذار بر بهینه سازی بودجه خزش است. نقشه سایت (Site Map) که با پسوند XML ساخته میشود همچون فایل Robots.txt، برای بهینه سازی بودجه خزش مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع تفاوتی که سایت مپ با فایل ربات دارد این است که در نقشه سایت بیان میکنیم که چه صفحاتی باید در اولویت خزش قرار بگیرند اما در فایل Robots.txt تعیین میکنیم چه صفحاتی توسط ربات ها کراول (خزش) نشوند. بهعنوان مثال، بهتر است بهجای استفاده از URLهای طولانی و پیچیده، از URLهای ساده و معنیدار استفاده کنید. شک نکنید که وبسایت شما برای فتح قلههای برتر جستوجوی گوگل، نیاز به ترافیک ارگانیک یا غیرتبلیغی دارد. برای اینکه بتوانید چنین آیتم مهمی را در صفحات وبسایتها بررسی کنید، نیاز به ابزاری معتبر دارید.
در ادامه مهمترین فاکتورهای سئو فنی را نام بردهایم و هرکدام را توضیح دادهایم. افزونههای سئو مثل Yoast یا Rank Math میتونن خیلی کمک کنن، ولی همه مشکلات سئو تکنیکال رو حل نمیکنن. بهینهسازی فنی سایت نیازمند بررسی دقیقتر و ابزارهای تخصصیتر هست و باید بهصورت دستی روی بعضی موارد کار بشه. چرا محتوای کمارزش بده؟ گوگل به دنبال صفحاتی میگرده که اطلاعات مفید و کامل ارائه بدن. صفحاتی که محتوای کمی دارن یا اصلاً اطلاعات خاصی به کاربر نمیدن، نمیتونن رتبه خوبی بگیرن و ممکنه حتی توی نتایج جستجو نشون داده نشن.
در مقاله «سایت مپ چیست» وبلاگ نوین میتوانید یاد بگیرید که چگونه نقشه سایت بسازید و به گوگل معرفی کنید. گوگل در مقابل محتواهای تکراری درون وب سایت شما ساکت نمیشیند و ترجیح میدهد اعتبار سئوتان را کاهش دهد. مجموعه تولید محتوا، طراحی سایت و دیجیتال برندینگ محتوانت، مرکز گردهمایی متخصصین، نویسندگان و مشتریان هوشمند است. خوشحالیم از زمانی که برندینگ و نوشتن محتوا در ایران نوپا بود، تاکنون میلیونها کلمه محتوا تولید کردهایم و مجری برندسازی دهها وبسایت بودهایم. هنگام انتخاب متخصص سئو تکنیکال، باید به دنبال فرد یا مجموعهای باشید که تجربه کافی داشته باشد.
در هر صورت، به دقت صفحات وب خود را برای این نوع اطلاعات اسکن کنید و هر گونه محتوای اضافی را حذف کنید. در این مرحله از تکنیک تولید محتوای متنی، سئوکار با دسترسی به برنامه محتوایی، مقالات مورد نظر را به یکدیگر لینک میکند و همچنین کلمات کلیدی مربوطه را برای رتبهبندی سایت مشخص کرده و متن را بهینهسازی میکند. کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است؛ این کلمات به موتورهای جستجو کمک میکنند بفهمند موضوع صفحه چیست. شما باید بفهمید کاربران با چه کلماتی دنبال محتوای شما میگردند و همانها را در متن استفاده کنید تا صفحه شما در گوگل نمایش داده شود. واکنشگرا بودن (Responsive) صفحات سایت باعث میشود کاربران با تمام ابزارها از جمله موبایل، تبلت و.. واکنشگرایی یکی از مهمترین نکات سئو تکنیکال است که باید حین کدنویسی و طراحی قالب به آن توجه کرد.
قبل از اینکه برویم سراغ چک لیست سئوی تکنیکال، باید بدانیم اصلاً چرا باید بهینهسازی فنی سایت برای ما مهم باشد. وب سایتی که به صورت صحیح سئو تکنیکال را انجام داده باشد، مشکلی در روند خزش سایت خود مشاهده نخواهد کرد. تمام صفحات سایت به صورت پیوسته و در مدت زمان چند ساعت تا چند روز ایندکس شده و در گوگل نمایش داده می شوند. چگونه کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنیم؟ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs، و Ubersuggest میتوانند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کمک کنند. همچنین، میتوانید به سوالات متداول کاربران توجه کنید و آنها را در محتوای خود بگنجانید.
با بهینهسازی سرعت بارگیری صفحات وب، تجربه کاربری بهبود و نرخ ترک کاربران کاهش مییابد. این موارد را در نظر بگیرید و بهینهسازی مداوم را برای سرعت بارگیری صفحات وب انجام دهید. چرا سئو تکنیکال مهم است؟ فرض کنید شما یک سایت بسیار زیبا از نظر بصری طراحی کردهاید و محتوای یونیک، مفید و سئو شده نیز بر روی آن قرار بدهید. اگر موتورهای جستجو مانند گوگل نتوانند بر روی سایت شما کرال یا خزش کنند، تعداد بازدید از سایت شما بسیار پایین خواهد بود و در نهایت رنک بسیار پایینی در موتورهای جستجو کسب خواهید کرد. شما کاربران میتوانید از چک لیست سئو تکنیکال در این مقاله برای بررسی و رفع مشکلات فنی سایت خود استفاده کنید. جالب است بدانید امنیت، یکی از ارکان های مهم در سئو تکنیکال سایت است که در حفظ داده های آن و از همه مهم تر، تضمین ایندکس صحیح آن موثر خواهد بود.
بردکرامپ به لینک هایی گفته میشود که به صورت یک منو، اکثرا در بالا یا پایین سایت نمایش داده میشود. اگر سایت شما وردپرسی است با نصب کردن افزونه رنک مث یا یوست سئو میتوانید این منو را در صفحات سایت خود ایجاد کنید. در این مقاله فاکتورهای مهم و کاربردی در سئو تکنیکال توضیح داده شده است که رعایت آنها در وبسایت بسیار ساده اما تأثیر آنها در رنک سایت قابل توجه میباشد. شما میتوانید برای گسترش کسبوکار خود در حوزههای مختلف از خدمات متنوع کاسب یار مانند مشاوره سئو استفاده نمایید. تگهای Hreflang به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای شما را برای زبان و کشور خاص نیز نمایش بدهند. پس اگر مخاطب سایت شما افرادی با زبان متفاوت در یک کشور دیگر هستند باید با استفاده از این تگها، آن را برای رباتها توضیح بدهید.
اگر احساس کردید برخی موارد مبهم یا دشوارند، در بخش نظرات برای ما بنویسید. مجموعهای از کارهایی که اجرای آنها در سایت، کار کشف، ثبت و رتبهبندی صفحات سایت شما را برای موتور جستوجو آسان و تجربهٔ بهتری برای کاربر خلق میکند. ۳ ضلع این مثلث هم عبارت است از سئوی تکنیکال، داخلی و خارجی که ضعیف یا اشکال در هرکدام، روند صعود سایت به لیست نتایج برتر را با مشکل مواجه میکند. تمام داده ها و کش وب سایت خود را در مرورگر پاک کرده و یا از یک کامپیوتر دیگر وارد سایت خود شوید. در صورتی که سایت در مدت زمان کمتری (توصیه ما زیر 3-4 ثانیه است) لود شود، این مورد نشانه ای از خوب بودن وضعیت سئو تکنیکال سایت شما است.
بیا با هم چند تا از چالشهای رایج رو بررسی کنیم و ببینیم چجوری میشه از پسشون بر اومد. یه مقاله طولانی که فقط از متن تشکیل شده، مثل یه دیوار صاف و بیروح میمونه. تصاویر، نمودارها و اینفوگرافیکها میتونن اون دیوار رو بشکنن و جذابیت بیشتری به مقاله بدن. مقالت باید مثل یه نقشه باشه؛ مخاطب از همون اول باید بدونه کجاست و قراره کجا بره. تیترها و زیرتیترهای خوب کمک میکنن مخاطب راحتتر بخشهای مختلف رو پیدا کنه و کمتر خسته بشه. مثلاً به جای اینکه تیترت باشه "روشهای کاهش استرس"، بنویس "چطور استرس رو تو ۵ دقیقه مهار کنیم؟" این جوری جذابتره.
اما در اکثر مواقع این طور نیست و سایت مپ میتواند به موتور جستجو کمک کند. سایت مپ باعث میشود موتور جستجو در تمام محتوای سایت شما مانند پستها، تگها، صفحهها، تصاویر و…کرال کند و هیچ کدام از آنها را از قلم نیندازد. سئو خارجی یکی از راههای افزایش رتبه سایت است که ما به کمک آن به موتورهای جستجو اعلام میکنیم محتوای سایت ما چقدر رضایت کاربر را جلب کرده است. اگر می خواهید بیشترین تاثیر را در سئو با این تگ ایجاد کنید، می بایست کد آن را برای هر صفحه از سایت خود به کار ببرید. مزیت استفاده از این تگ در سئو تکنیکال، با بهینه کردن دسترسی به صفحات، ارائه اطلاعات بیشتر به موتور جستجو و فهم سایت شما در سطح بین المللی برای کاربران مختلف می باشد. یکی دیگر از اهدافی که می بایست برای سئو تکنیکال درنظر گرفت، اصلاح کردن ساختار وب سایت شما است.
ساختاربندی محتوا به طرز قرارگیری و سازماندهی المانهای مختلف محتوا میپردازد. ساختاربندی صحیح و هماهنگ با استانداردها، به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوا را بهتر فهمیده و فهرستبندی کند. استفاده از عناوین، زیرعناوین، پاراگرافبندی مناسب، لیستها و پرشها در متن از جمله روشهایی هستند که ساختاربندی محتوا را بهبود میبخشد و سئوی محتوا را تقویت میکند. برای اینکار میتوانید از عناوین و توضیحات متای جذاب، تصاویر و ویدئوهای باکیفیت، ساختاربندی اصولی متن و کلمات کلیدی متناسب استفاده کنید. در کنار دقت بر این نکات ضروری، بهتر است از لینکهای داخلی جذاب و دیزاین کاربرپسند نیز برای صفحات مختلف وبسایتتان غافل نشوید.
همانطور که گفتیم، کسی که کلمه «لپتاپ» را جستجو میکند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپتاپها باشد. اما وقتی کسی عبارت «خرید لپتاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو میکند، کاملاً هدف مشخصی دارد. در مقاله «اسکیما چیست» به طور کامل درباره این نشانهگذاری و نحوه پیادهسازی آن در سایت توضیح دادهایم. در این که سرعت لود بالاتر بهتر است شکی نیست اما این موشوع تا حد بسیار زیادی به رقبای شما بستگی دارد. روش یادگیری خود را با کلاسیتو تغییر دهید، با ابزارها و منابع پیشرفتهای که به شما کمک میکنند به اهداف خود برسید و پتانسیل خود را به حداکثر برسانید.
اگر صفحهای را از سایت خود حذف کردهاید و محتوای آن به صفحه دیگری منتقل شده است، باید آدرس صفحه قبل را به صفحه جدید ریدایرکت 301 کنید تا به رباتهای گوگل نشان دهید آدرس صفحه قبل، تغییر کرده است. طبیعی است که محتوای نامرتب و پراکنده، کپیشده و تکراری، پر از غلطهای املایی، قدیمی و بهروزنشده، بهعنوان محتوایی بهینه شناخته نمیشود و از اصالت و اعتبار خاصی برخوردار نیست. عناوین هدینگ در واقع نشانگر سلسله مراتب و اهمیت بخشهای مختلف محتوا هستند. عنوان H1 عنوان اصلی و مهمترین بخش محتوا است و باید یک بار در هر صفحه وجود داشته باشد. در حالی که عناوین H2 تا H6 برای عناوین فرعی و زیربخشها استفاده میشوند و هر بخش باید به درستی به زیربخشهایش نسبت داده شود و میتواند به صورت متعدد در صفحه استفاده شود. استفاده درست از عناصر هدینگ در وبسایت شامل استفاده از عناوین و تیترهای h2 و h3 و… به درستی و به ترتیب مناسب میشود.
در نتیجه اگر از سئو محتوای صفحه خود مطمئن هستید؛ اما همچنان صفحه شما در موتور جستجو دیده نمیشود؛ بهتر است فایل robots txt را بررسی کنید. دامنه ترجیحی یک نکته ساده SEO است که میتواند سازگاری سایت شما با خزندههای موتور جستجو را تا حد زیادی افزایش دهد. بهروزرسانی تنظیمات دامنه دلخواه شما میتواند به Google کمک کند تا بفهمد کدام یک از صفحات وب شما برای خزیدن مناسبتر است. به عنوان مثال، گوگل، و website.com را به عنوان دو سایت متفاوت تفسیر میکند و میتواند آنها را به عنوان محتوای تکراری اشتباه بگیرد. برای بهبود بهینه سازی فنی وب سایت خود، حتما تنظیمات دامنه دلخواه خود را در گوگل به روز کنید.
تو مقالت به بخشهای مرتبط دیگه سایت خودت لینک بده (این میشه لینکدهی داخلی). مثلاً اگه قبلاً یه مقاله درباره "تحقیق کلمات کلیدی" نوشتی، تو این مقاله بهش لینک بده. از طرف دیگه، اگه یه منبع معتبر یا مقاله خوب خارجی دیدی که به موضوع مقالت مرتبطه، به اون هم لینک بده. همانطور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبهبندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیونها صفحه کدامها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک میکنند. پس در مرحله اول به ایجاد یک ساختار لینک سازی در سایتتان کمک میکند و در مرحله دوم باعث بهینه سازی تجربه کاربران از کار با سایت شما میشود.
رباتهای جستجو بدون خزش در سایت شما، هیچ اطلاعاتی از محتوای سایت شما نخواهند داشت. حتی اگر بهترین سایت را طراحی کرده باشید و تمام مراحل سئو را نیز انجام دادهاید؛ بدون کرال موتورهای جستجو هیچ بازدیدی نخواهید داشت. شما میتوانید با استفاده کدهای SSL (Secure Sockets Layer) امنیت سایت خود را افزایش دهید. کدهای SSL احتمال هک شدن اطلاعات مهم کاربر مانند اطلاعات کارت بانکی و… را کاهش میدهند. یکی از مسائلی که در جلسات مشاوره دیجیتال مارکتینگ حتماً درباره آن صحبت میشود توجه به امنیت سایت است. به مجموعه تکنیک هایی که درون سایت شما برای بهینه سازی جنبه های مختلف آن انجام می شود، سئو داخلی می گویند.
هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. مثلث سئو را که فراموش نکردهاید؟ بیایید فرق دو ضلع دیگر آن را با سئوی فنی بررسی کنیم. و در آخر برای این که جذابیت محتوای خود را چند برابر کنید، میتوانید از داستانها، مثالها، تجربههای شخصی و... برای بهتر شدن مقاله میتوان از عکس، فیلم و یا اینفوگرافیک استفاده کرد که تأثیر آن بیشتر از هزاران کلمه است. زیرا 90 درصد اطلاعاتی که به مغز انسان منتقل میشود بصری است و افراد این اطلاعات را چندین هزار برابر سریعتر از متن پردازش میکنند. مقالات طولانی برای کسبوکارهایی که نیاز به توضیحات مفصل دارند، مثل مقالات آموزشی، بررسی محصولات، راهنماهای جامع یا مطالب تخصصی خیلی مناسبترن.
دامنهای که برای سایت خود استفاده میکنید باید اصولی را دربر بگیرد.از مهمترین مواردی که لازم است رعایت کنید، کوتاه بودن و گویا بودن دامنه سایت است. بههیچ وجه برای دامنه خود از کلماتی که برای مخاطب معنایی ندارند و یا به محتوای شما مربوط نیستند استفاده نکنید. کمی خلاقیت و ارتباط فرمی و محتوایی در انتخاب دامنه به شما کمک زیادی خواهد کرد. چرا این مهمه؟وقتی گوگل رباتهای خودش رو میفرسته تا صفحات سایتت رو ایندکس کنه، اگه با ارورهای 5XX مواجه بشه، ممکنه صفحاتت رو بهدرستی ایندکس نکنه یا حتی گوگل به این نتیجه برسه که سایتت قابل اعتماد نیست. این خطاها حتی روی تجربه کاربر هم تأثیر منفی دارن، چون کاربرها نمیتونن به صفحات مورد نظرشون دسترسی پیدا کنن و احتمالاً از سایتت خارج میشن.
برای چشمنوازشدن استایل، علاوهبر انتخاب لباسهای مناسب با اندامتان، به لوازم جانبی یا accessorie مخصوص خودتان هم نیاز دارید. بدون هیچ تاخیری، با هم سفری را به دنیای سئو تکنیکال در 14 قدم شروع میکنیم. کارشناسان ما پس از بررسی دقیق وضعیت فعلی و مشکلات موجود، راهکارهای عملی و زودبازده را در اختیار شما قرار میدهند که در رشد و افزایش درآمد شما بسیار مؤثر خواهند بود. اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت...
سرعت سایت یکی از معیارهای مهم در رتبهبندی وبسایتها است که گوگل به آن توجه زیادی دارد. افزایش سرعت سایت یکی از نکات سئو تکنیکال است که بیشتر به زیر ساخت وب سایت شما مرتبط است. بهتر است به مقالهی افزایش سرعت سایت مراجعه کنید و راهکارهای آن را برای بهینهسازی سرعت انجام دهید. موتورهای جستجو از جمله گوگل دائما درحال رصد وب سایتهای مختلف توسط خزندههای خود هستند و اینکار را بارها و بارها برای ثبت تغییرات در دیتابیس خود انجام میدهند. مهمترین تاثیری که سئو تکنیکال روی این فرایند دارد این است که میتواند یک وب سایت مرده را از نظر خزندههای گوگل به وب سایتی پویا و درحال بروزرسانی جلوه دهد.
مثلاً ممکن است در طول روز، فقط ۵ صفحه از سایت شما را کراول کند؛ ولی بودجهٔ کراول سایت دیگری ۱۰ صفحه در یک روز باشد. اول یک نقشه ذهنی از دستهبندیهای اصلی ترسیم کنید بعد هم شاخههای مرتبط فرعی را به هرکدام اضافه کنید. اگر جای کلیدها و پریزها مشخص نباشد یا جای مناسبی نباشند، باز هم تردد در آن خانه سخت میشود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
HTTPS یه پروتکل امنه که ارتباط بین کاربر و سرور رو رمزنگاری میکنه و اطلاعات حساس مثل اطلاعات کارت اعتباری رو محافظت میکنه. صفحات یتیم یا Orphan Pages به صفحاتی گفته میشه که هیچ لینکی از هیچ جای سایت به اونها وجود نداره. یعنی یه صفحهای تو سایتت هست که نه توی منوها، نه توی محتواهای دیگه، و نه هیچجای دیگهای بهش لینک ندادی. عمق کلیک یعنی اینکه کاربر از صفحه اصلی سایتت تا صفحهای که دنبالشه، چند تا کلیک باید انجام بده. هرچی عمق کلیک بیشتر باشه، یعنی دسترسی به اون صفحه سختتره و هم برای گوگل و هم برای کاربر خوب نیست. نقشه سایت چیه؟ نقشه سایت XML یه فایل سادهست که تمام صفحات سایتت رو لیست کرده و گوگل از روی این فایل، همه جاهای مهم رو پیدا میکنه.
به عبارتی، کاربران موبایل هم بتوانند بدون مشکل از سایت شما استفاده کنند. گواهی SSL هویت سایت را تأیید و یک اتصال امن برای کاربران برقرار میکند. در هر دو حالت، اگر صفحات ایندکسنشدهای دارید که باید ایندکس شوند، کافی است برچسب noindex یا یا خطاهایی را که گوگل گفته، رفع کنید و دوباره از او بخواهید که صفحه را ایندکس کند. با قراردادن این کد به تمام موتورهای جستوجو میگویید که ربات آنها اجازه ندارند وارد پوشهٔ «Photos» شوند. بعضی وقتها هم ممکن است مشکلات بخش فنی سایت کار دستتان دهد و یک خطا یا ضعف فنی کوچک، کلی هزینه برای شما بتراشد. هرچه دسترسی گوگل را به سایت و محتوای آن راحتتر کنید، به نفع خودتان است!
علاوه بر این، ما در دوره پایه سئو تمام اصول و مقدمات سئو را و اینکه گوگل چطور کار میکند، آموزش دادهایم که پیشنهاد میکنیم برای ایجاد دید کاملتر و همهجانبهتر، حتما در آن شرکت کنید. سئو تکنیکال یا سئو فنی بخش مهمی از فرآیندهای بهینه سازی سایت است که باید توسط افراد متخصص و حرفهای انجام شود. در این مقاله سعی می کنیم شما را بیشتر با مفهوم سئو تکنیکال آشنا کنیم. همانطور که در بالا اشاره شد خزندههای گوگل دائما درحال پایش وب سایت شما هستند و این کار تنها از طریق لینکهای سایت شما امکان پذیراست. اگر این لینکها در ارتباط کامل با هم نباشند طبیعتا خزنده براحتی نمیتواند مسیر صحیح را انتخاب و به تمام صفحات شما دسترسی پیدا کند و بسیاری از صفحات را به اصطلاح ایندکس نخواهد کرد.
بهینه سازی فایل Robots.txt یکی از مهمترین روشهای مدیریت بودجه خرش یا Crawl Budget است. در این فایل دستورالعملهایی برای رباتهای گوگل و سایر رباتها قرار گرفته است تا محدودیتی برای دسترسی آنها به برخی صفحات بوجود آورد. سئو تکنیکال، کمک به ربات های گوگل برای درک بهتر ماهیت و موضوع صفحات است. محتواتراپی یک آژانس تولیدمحتوای متنی است، جمعی نویسنده و تولیدکننده محتوا گرد هم جمع شدهایم تا خاطر کسبوکارها را بابت تولید محتوای متنی آسوده کنیم. بهینهسازی تصاویر و فایلهای چندرسانهای مربوط به کاهش حجم و بهبود عملکرد این فایلها در وبسایت است. تصاویر و فایلهای چندرسانهای مانند ویدیو، صوت و… میتوانند حجم بالایی داشته و زمان بارگیری صفحه را زیاد کنند.
قابلیت AMP (Accelerated Mobile Pages) توسط گوگل برای بهبود عملکرد صفحات وب در دستگاههای تلفن همراه توسعه یافته است و میتواند به طور غیرمستقیم بر عملکرد یک وبسایت در الگوریتم Mobile-first Index تأثیر بگذارد. صفحات با قابلیت AMP به گونهای طراحی شدهاند که سریعتر لود شوند و تجربه کاربری بهتری را برای کاربران تلفن همراه، فراهم کنند. ریدایرکتها برای ارسال بازدیدکنندگان وبسایت از یک URL به URL دیگر استفاده میشوند که میتواند برای تجربه کاربر و بهینه سازی سایت، مفید باشد. بااینحال، اگر ریدایرکت به درستی تنظیم نشده باشد، میتواند مشکلاتی را برای کراولرها ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر یک کراولر با چند ریدایرکت مواجه شود، جایی که یک URL به URL دیگر و سپس به URL سوم هدایت میشود، میتواند منجر به هدر رفتن بودجه خزش و کند شدن روند خزش شود.
اگه صفحه سایتت خیلی سنگین باشه، زمان زیادی طول میکشه تا بارگذاری بشه و کاربر احتمالاً وسط کار بیخیال میشه و سایتت رو ترک میکنه. اندازه صفحات وب سایتت تأثیر مستقیمی روی سرعت بارگذاری داره و هرچی سبکتر باشن، سایتت سریعتر برای کاربران و گوگل لود میشه. تصور کن گوگل یه آدمه و توی یه مهمونی شلوغه که کلی اطلاعات از همه طرف بهش میرسه. دادههای ساختاریافته یا همون Structured Data، مثل اینه که اطلاعات سایتت رو توی یه قالب مرتب و واضح به گوگل تحویل بدی. این کار باعث میشه گوگل راحتتر بفهمه محتوای صفحت دقیقاً درباره چیه و بتونه اون رو بهتر توی نتایج جستجو نمایش بده. اطلاعاتی که این ابزار ارائه میدهد شامل حجم جستجوی ماهانه، میزان رقابت و پیشنهاد قیمت برای هر کلیک (CPC) است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری